SALAM UKHWAH & SELAMAT DATANG

Wednesday, February 11, 2009

apala nak jadi

Sd bukan malas menulis, apatah lagi mencari setiap salah dan silap org..kekadang terfikir jugak..kita ni sempurna sgt ke?...

Sd juga bukan penderhaka sultan..Sd tak sokong mana2..melihat situasi politik Zaman ini cukup menakutkan..

sebab apa takut

1. Islam semakin hari semakin dihina
2. Melayu mudah lupa diri bila kuasa ada ditangan mereka
3. Rasuah makin menjadi
4. isu politik melebihi isu agama
5. yang miskin terus ditindas dan dilupakan sbb gara2 sibuk berpolitik
6. semua rasa diri sempurna dan hebat
7 . Dan tak mustahil peristiwa 13mei akan berlaku

cukupla yg sudah tersenarai..banyak lagi sebenarnya..Sd tak kesah sapa yg memerintah..tapi jika kamu menjadi pemimpin jadilah pemimpin seperti umar al khattab

tgok di tempat sd..dulu UMNO memerintah pon mcm tu gak..semua tender ke.apa2 bantuan sampai kat tgn2 mangkuk2 hayun adik beradik mereka juga

bila PAS memerintah pon begitu jugak..hbis kami ni mcmana..
bayangkan SD dah meghuni tempat tanah tumpah darah SD selama 23 tahun..ibu ayah Sd dah mencecah umur 53 tahun.. even bapak sd org melaka cuma mak Sd je org perak.. sampai sekarang Sd masih menyewa rumah org lain..

kenapa? ibubapa Sd miskin ke? tak mampu ke? bukan soal miskin ataw tidak mampu tapi soalnya bila setiap kali bantuan sampai org lain yg cedok dulu..

Sd sendiri terfikir.. tidak takut dosa ke mereka mengambil harta bukan hak mereka?..tpi bila duit jadi taruhan dosa pahala semua ditolak ketepi..

Sd taknk jadi kaduk naik junjung..negara Aman cukup uat Sd..lagipun gaji sd cukup untuk kami mendapatkan rezeki yang halal..

kalau nak juangkan pasal hak tak payah la..suara kita sape nak dengar..pandang sebelah mata pon tidak....

biarlah mereka dengan cara mereka..yang pasti jika mereka diazab oleh allah suatu hari nanti mereka pasti akan mencari orng seperti SD untuk minta maaf

P/s : SD sentiasa mendoakan mereka2 ini bertaubat..sesungguhnya taubat itu lebih manis..

No comments:

[ pELeMbUt haTi ]



[ tAjaaN tERhoRmat ]

[ tEtaMu ]

[ kOmENtaR ]

[ fAcEbOoK ]

[ jURutEKniK kOmPuTeR ]

Template by - ejdeejasmi - 2010 - ejdeecraft